همه چیز درباره ی پوشت + کاربرد و تاریخچه آن!

پوشت یکی از اکسسوری‌های زیبا، جذاب و کاربردی بوده که استفاده از آن به ۶۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. این اکسسوری انواع مختلفی داشته که می‌توانید با توجه به نوع مناسبت از مناسب‌ترین آن استفاده کنید. شکل هندسی این دستمال جیبی مربعی بوده و استفاده از آن جذابیت زیادی به استایل شما می‌دهد. در مراکز فروش عمده کت و شلوار انواع پوشت در رنگ، طرح و نقش‌های متنوع موجود است. اگر جزو علاقه‌مندان به این اکسسوری هستید و دوست دارید با همه چیز درباره پوشت آشنا شوید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.‌ اگر شما خواهان خرید عمده کت وشلوار هستین میتوانید به ما مراجعه کنید.

پوشت چیست؟

منطور از پوشت Pochette دستمال‌های مربعی ابریشمی بوده که ظاهر کت و شلوار را از حالت یکنواختی در می‌آورد. پوشت از اکسسوری‌ های مردانه بوده و اغلب آن را در جیب سمت چپ کت و شلوار قرار می‌دهند. این دستمال ابریشمی رنگ‌های متنوعی داشته و می‌تواند استایل آقایان را بسیار جذاب کند. برای ساخت انواع مختلف پوشت از پارچه‌های گرانبها و مرغوب استفاده می‌کنند. این اکسسوری در ۲۵ سانتیمتر تا ۴۰ سانتیمتر مربع در بازار موجود است. پوشت‌ها صرفا جنبه تزئینی دارند و به راحتی می‌توان آنها را در جیب کت و شلوار قرار داد.

تاریخچه مختصر پوشت

قبل از آشنایی با همه چیز درباره پوشت بهتر است ابتدا تاریخچه استفاده از آن را بدانید. استفاده از اکسسوری مردانه پوشت تاریخچه طولانی داشته و مربوط به ۶۰۰ سال قبل است. عقیده افراد مختلف در رابطه با تاریخچه پوشت به صورت زیر است:

مصر

به عقیده بعضی از افراد نخستین بار مصری‌ها از این اکسسوری استفاده کرده‌اند. در دوران مصر باستان برای طراحی پوشت‌ها از پارچه‌های کتان استفاده می‌شد و آن را به وسیله پودر قرمز رنگ، رنگ آمیزی می‌کردند. استفاده از اکسسوری پوشت در آن زمان نشان دهنده قدرت و نماد افراد بود.

یونان

عده‌ای عقیده دارند که تاریخچه استفاده از پوشت به دوران یونان باستان بر می‌گردد. یونانیان دستمال مربعی پوشت را به وسیله عطر خوشبو می‌کردند تا همیشه بوی خوبی بدهند. در برخی موارد از این دستمال عطرآگین به منطور ابراز عشق و علاقه به بانوان استفاده می‌شد. اعلام کردن زمان و بازی‌های گلادیوتورهای یونانی از دیگر کاربردهای پوشت در دوران یونان باستان بود.

• کلیسای کاتولیگ

از نظر برخی از افراد استفاده از پوشت به قرن ۸۰۰ میلادی برمی‌گردد. این دسته از افراد عقیده دارند اعضای کلیسای کاتالولیک برای نشان دادن ارادت خود به خدا و کلیسا دستمال سفیدی را بر روی بازوی چپ خود می‌بستند.

انگلستان

متداول‌ترین نظریه در مورد استفاده از اکسسوری پوشت به سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۹ میلادی بر می‌گردد. در آن زمان پادشاه وقت انگلستان ریچارد دوم دستمال مربعی یا پوشت را به منظور نمادی برای مد و فشن به کار برد. از سال ۱۴۰۰ میلادی به بعد استفاده از پوشت در اروپا بسیار رواج یافت. افراد ثروتمند و کسانی که موقعیت اجتماعی بالایی داشتند، برای خاص و جذاب شدن خود از این دستمال استفاده می‌کردند. پوشت‌های ابریشمی، گلدوزی شده همراه با نقش و نگارهای منحصربفرد سبب شد تا این اکسسوری در مدت زمان کوتاهی مورد پسند افراد مختلف در سراسر نقاط جهان واقع شود.

پوشت چیست؟

کاربرد پوشت چیست؟

با توجه به تاریخچه استفاده از پوشت، می‌بینیم که در گذشته از این دستمال استفاده‌های زیادی می‌شد. پوشت‌ها دستمال‌های جیبی هستند که در داخل جیب سمت چپ کت گذاشته می‌شوند. به دلیل اینکه برای ساخت پوشت از پارچه‌های گرانبها و طرح و نقش‌های خاصی استفاده می‌شود، معمولا از این دستمال استفاده‌ای نشده و صرفا جنبه تزئینی آن مورد نظر است. از انواع مختلف پوشت می‌توانید در مراسم عروسی، مهمانی‌ها، مکان‌های رسمی و غیر رسمی استفاده کنید.

دستمال جیبی چه ویژگی‌ هایی دارد؟

آشنایی با همه چیز در مورد پوشت، انتخاب و خرید ما را در این زمینه راحت‌تر می‌کند. ویژگی‌های پوشت به صورت زیر است:
• برای ساخت این دستمال مربعی از پارچه‌های باارزش ابریشمی، پنبه‌ای و یا کتانی استفاده می‌شود.
• این دستمال مربعی برای را باید در جیب سمت چپ روی کت قرار داد.
• پوشت‌ها استفاده‌ای ندارند و از آنها به منظور جذاب شدن کت و شلوار و استایل استفاده می‌شود.
• پوشت‌ها رنگ‌بندی‌های متنوعی دارند و بر روی آنها از طرح‌ها و نقوش منحصربفردی استفاده شده است. البته پوشت‌های تک رنگ بدون هیچ‌گونه طرح و نقش در بازار موجود است که طرفداران زیادی دارند.

چگونه از پوشت استفاده کنیم؟

در صورتیکه با همه چیز درباره پوشت آشنایی داشته باشید، به راحتی می‌توانید از آن استفاده کرده و ظاهر خود را جذاب‌تر کنید‌. استفاده از پوشت می‌تواند روح تازه‌ای به استایل شما ببخشد و توجه هر بیننده‌ای را به ظاهرتان جلب کند. در انتخاب پوشت حتما به پایه رنگ لباس توجه کنید. بهترین و مناسب‌ترین پوشت برای لباس شما باید رنگی متضاد با پایه رنگ لباس اصلیتان داشته باشد.
برخی از افراد از پوشت و کراوات همرنگ استفاده می‌کنند اما کارشناسان مد معتقدند که برای ایجاد جلوه بصری بهتر و جذاب‌تر، بهتر است‌ از کراوات و پوشت همرنگ استفاده نکنید. انتخاب رنگ، طرح و نقش‌های روی پوشت کاملا به سلیقه خود شخص، خلاقیت وی و کت و شلواری که استفاده می‌کند، بستگی دارد.

چگونه پوشت را با لباس‌های خود ست کنیم؟

امروزه افراد مختلفی از پوشت در مکان‌های مختلفی همچون عروسی و مجالس استفاده می‌کنند. اصلا مهم نیست که شما قصد دارید این دستمال جیبی را با چه نوع لباسی ست کنید، با دانستن همه چیز درباره پوشت می‌توانید استایل خود را با هر لباسی جذاب و گیرا کنید. راه‌ های ست کردن پوشت با لباس‌های مختلف به صورت زیر است:

1. پوشت و پیراهن

برای ست کردن پوشت و پیراهن بهتر است رنگ پوشت را رنگی کاملا متضاد با پیراهن و یا هماهنگ با آن انتخاب کنید‌. اگر دوست دارید استایلی جذاب و خلاقانه داشته باشید هیچ‌گاه پوشت همرنگ و هم‌شکل با پیراهن خود را انتخاب نکنید.

2. پوشت با لباس غیر رسمی

با اینکه از اکسسوری پوشت بیشتر در مکان‌های رسمی استفاده می‌شود اما برخی از افراد تمایل دارند این دستمال کوچک و زیبا را در محیط‌های غیر رسمی به کار ببرند. در چنین مواقعی نیز رنگ پوشت باید با رنگ لباس رسمی کاملا در تضاد باشد تا به بهتر و زیباتر شدن استایل شما کمک کند.

در هنگام استفاده از پوشت توجه به چه مواردی ضروری است؟

دانستن همه چیز درباره پوشت بر تمام کاربران این اکسسوری واحب است چرا که در صورت انتخاب نادرست و استفاده غیر اصولی این اکسسوری نمی‌تواند در جذابیت استایل به شما کمک کند. از نکات مهم در هنگام استفاده از پوشت توجه به موارد زیر ضروری است:
• با اینکه کارشناسان مد توصیه می‌کنند از پوشت و کراوات‌های همرنگ استفاده نکنید، اما در برخی موارد خلاف این قانون می‌تواند جلوه بصری فوق‌العاده‌ای در ظاهر شما ایجاد کند. دامادها در شب عروسی خود می‌توانند از کراوات یا پاپیون تک‌رنگ و همرنگ با پوشت استفاده کنند. چنین هماهنگی می‌تواند استایل داماد را بسیار زیبا کند.
• روش‌های مختلفی برای تا زدن پوشت وجود دارد. اصلا مهم نیست برای تا زدن پوشت از چه روشی استفاده می‌کنید، مراقب باشید دستمال در جیب شما کاملا مرتب باشد.
• می‌توانید چند نوع پوشت با رنگ و طرح‌های متنوع تهیه کنید و آن را در مکان‌های مختلف به کار ببرید.
• پوشت‌ها از پارچه‌های باارزشی ساخته شده‌اند. در صورت کثیف شدن دستمال جیبی از شستشوی آنها با دست بپرهیزید و آن را به خشک‌شویی بسپارید.

چگونه پوشت را با لباس‌های خود ست کنیم؟

نتیجه گیری

شاید در نگاه اول پوشت، اکسسوری بدون استفاده و کم‌ اهمیتی به نظر برسد اما به تمام آقایان شیک‌پوش و خوش سلیقه توصیه می‌شود با همه چیز درباره پوشت آشنایی داشته باشند و حداقل یکی از این دستمال جیبی‌ها را در کلکسیون اکسسوری‌های خود داشته باشید. می‌توانید انواع مختلف پوشت را از مجموعه‌هایی که به فروش عمده کت و شلوار می‌پردازند، تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *