راهنمای انتخاب کت و شلوار برای مصاحبه شغلی

راهنمای انتخاب کت و شلوار برای مصاحبه شغلی

قبل از حضور در جلسه مصاحبه شغلی حتما راهنمای انتخاب کت و شلوار برای مصاحبه شغلی را بخوانید و از قدرت سبک لباس‌ها در اثرگذاری خودتان بر دیگران غافل نشوید. کاملا به خاطر داشته باشید که جلسات مصاحبه فقط برای شنیدن پاسخ‌های شما برگزار نمی‌شود؛ بلکه حرکات و رفتار شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که یکی از آن‌ها شیوه‌ای است که شما درباره پوشیدن لباس‌تان به کار برده‌اید.

چرا باید کت و شلوار برای مصاحبه شغلی بپوشید؟

فراموش نکنید شما قصد شرکت در یک جلسه رسمی را دارید، فارغ از این‌که درصورت قبولی و استخدام‌تان در سازمان، شرکت یا مرکز مورد نظر با چه فضای شغلی و کاری مواجه خواهید بود و احتمالا بتوانید لباس‌های راحت‌تری بپوشید؛ این موضوع نباید شما را از رسمی بودن فضای مصاحبه غافل کند و شما حتما باید در اولین حضور خود از یک دست کت و شلوار برای مصاحبه شغلی کمک بگیرید.
در پاسخ به این پرسش که چرا در مصاحبه‌های شغلی باید کت و شلوار بپوشید، اشاره به این نکته را الزامی می‌کند که به‌طور کلی و براساس یک قانون نانوشته ولی پذیرفته‌شده، توافق عمومی بر این است که در مصاحبه‌های شغلی کت و شلوار پوشیده شود؛ زیرا هنوز هم حالتی حرفه‌ای و ضروری را ایجاد می‌کند که تاثیر بسیار زیادی بر مخاطبان دارد، به‌ویژه برای اولین دیدار و برخورد یک انتخاب هوشمندانه تلقی می‌شود.

چطور کت و شلوار برای مصاحبه شغلی انتخاب کنیم؟

اگر قانع شده‌اید که برای حضور در جلسه مصاحبه خود باید یک دست کت و شلوار برازنده به تن کنید؛ حتما به این موضوع هم فکر می‌کنید که کدام یک از آن‌ها را از کمد لباس‌های‌تان در بیاورید یا اگر قصد تهیه و خرید دارید، چطور کت و شلوار برای مصاحبه شغلی انتخاب کنید. ما این‌جا هستیم که در این امر به شما کمک کنیم.
برای انتخاب بهترین گزینه به پیشنهادها و توصیه‌های ذیل به‌درستی و با دقت عمل کنید و بدانید که پوشاک شما باید دارای ویژگی‌های زیر باشد؛ یعنی:

متناسب بدن شما باشد

کت و شلواری به تن کنید که گویی از ابتدا و به‌طور سفارشی برای قالب بدن شما دوخته شده است. در یک کلام باید گفت که کت‌شلوار انتخابی برازنده تن‌تان باشد و به‌اصطلاح روی بدن زار نزند و گشاد یا خیلی تنگ نباشد.

چطور کت و شلوار برای مصاحبه شغلی انتخاب کنیم؟

خوش‌رنگ انتخاب کنید

شما قصد دارید شخصیت موجهی از خود نشان بدهید و بر داوران این جلسه رسمی تاثیر مثبت بگذارید؛ بنابراین کت و شلوار برای مصاحبه شغلی را با رنگی زیبا و شیک انتخاب کنید؛ اما توجه به این نکته را هم از یاد نبرید که اگرچه ما از رنگ صحبت می‌کنیم، قطعا منظورمان این نیست که مثلا زرشکی راه‌راه بپوشید یا آبی آسمانی خال‌خالی را برای این کار در نظر بگیرید! بلکه ترکیب این لباس رسمی در کنار پیراهن و اکسسوری‌های شما خود را نشان می‌دهد.
در این شرایط بد نیست که به اعتقاد بسیاری از جوانان عمل کنید و باور داشته باشید که بالاتر از سیاهی رنگی نیست! واقعیت این است که یک کت‌شلوار زغال سنگی یا رنگ تیره شیک با پیراهنی سفید می‌تواند در عین سادگی، زیبایی قابل تاملی را خلق کند.
این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر کت و شلوار برای مصاحبه شغلی مشکی باشد، غلظت رسمیت آن خیلی افزایش می‌یابد و شاید این حد از سنگینی، زیاد جذاب و مناسب نباشد و شما هم قرار نیست به مجلس ختم بروید!

رنگ آن به پوست‌تان بیاید

درست است که از اولویت رنگ زغال‌سنگی یا نزدیک به آن نوشتیم؛ ولی یادتان باشد که رنگ لباس باید به رنگ پوست‌تان هم بیاید؛ بنابراین اگر این لباس شما را تیره‌تر از حالت واقعی نشان می‌دهد یا اگر اصلا دوستش ندارید، کاملا بی‌خیال این گزینه به‌عنوان کت و شلوار برای مصاحبه شغلی شوید و رنگ سنگین و رسمی که با چهره شما هم‌خوانی بیشتری دارد، برای این کار در نظر بگیرید.
اگر کراوات می‌زنید…
اگر فضای کار مورد نظر شرکتی خصوصی با سبک‌های مدرن یا رسمی شیک است که گمان می‌کنید مناسب یا حتی بهتر است که کراوات بزنید، حواس‌تان به تناسب رنگ و طرح آن با کت‌شلوار انتخابی‌تان باشد و گزینه مطلوب‌تر این خواهد بود که کراوات ساده و بدون طرح باشد.

بیشتر بخوانید: انتخاب اکسسوری مناسب برای کت و شلوار

کت‌ و شلوار برای مصاحبه شغلی را شلوغ نکنید

اگر به اکسسوری‌ها علاقه‌مند هستید، مبادا در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی کنید؛ بلکه ضروری‌ترین اکسسوری که به شما کمک خواهد کرد یا احیانا ضروری است همان کراوات ساده، شیک، خوش‌رنگ و سنگین است؛ بنابراین با انواع دکمه‌های درشت سرآستین و دیگر وسایل آویزانی متانت کت و شلوار برای مصاحبه شغلی را از بین نبرید.

احساس راحتی خود را در اولویت قرار دهید

هر لباسی که می‌پوشید و هر کت‌شلواری که برای این جلسه در نظر می‌گیرید، باید به‌گونه‌ای باشد که در آن احساس راحتی بکنید و نشست‌و‌برخاست با آن برایتان سخت نباشد. اهمیت این موضوع بسیار بالاست و نباید تحت‌تاثیر شیک بودن کت و شلوار برای مصاحبه شغلی قرار بگیرد که در غیر این صورت تاثیر جالبی بر مصاحبه‌کنندگان شغلی نخواهد گذاشت.

کت‌ و شلوار برای مصاحبه شغلی

به فکر اعتمادبه‌نفس‌تان باشید

نوع پوششی که انتخاب می‌کنید در شکل‌گیری برخی احساسات شما نقش مستقیمی دارد که بارزترین آن‌ها احساس اعتمادبه‌نفس است؛ پس لباسی بپوشید که این حس را در شما افزایش دهد تا حضور قدرتمندتر و بانفوذتری در نشست مصاحبه شغلی خود داشته باشید. لازم به تاکید نیست که منظور از این توصیه را الزاما لباس گران‌قیمت، بیش ‌از اندازه شیک یا خاص بودن کت‌شلوارتان ندانید.

تمیزی و اتوکشیدگی شرط الزامی است

کسی که به کت و شلوار برای مصاحبه شغلی خود برسد و به وضعیت تمیزی و مرتب بودن آن توجه داشته باشد، این احساس و تصور را در دیگران به وجود می‌آورد که به مسایل خود اهمیت می‌دهد و احتمالا نسبت به نکته‌های ریز و موضوعات کاری نیز بی‌تفاوت نیست.

کل پوشش خود را هماهنگ کنید

درست است که کت‌شلوار و پیراهن به‌عنوان لباس اصلی باید در مرکز توجه قرار بگیرند و در مطلوب‌ترین شکل خود انتخاب شوند؛ اما جزییات دیگری که کت و شلوار برای مصاحبه شغلی را زیباتر و جذاب‌تر می‌سازد نیز نقش مهمی دارند. این جزییات کمربند شلوار، کفش‌ها و رنگ جوراب را هم در بر می‌گیرند. پس حتما به تناسب بین کمربند با رنگ لباس و مدل خوب آن توجه کافی نشان بدهید. کفش‌ها را حتما متناسب انتخاب کنید و از واکس زدن آن‌ها غافل نشوید. رنگ جوراب هم حتما هماهنگ با دیگر بخش‌های پوشش‌تان صورت بگیرد.

جمع‌بندی

مردان جوانی که در پی یافتن کسب‌وکار مناسبی هستند، گاهی به جلسات مصاحبه‌ شغلی دعوت می‌شوند که کیفیت حضورشان در این نشست‌ها چه ازنظر ظاهری و چه ازنظر محتوایی در سرنوشت کاری آن‌ها نقش عمده‌ای دارد؛ بنابراین انتخاب کت و شلوار برای مصاحبه شغلی به ظرایف و دقت نظر زیادی نیاز دارد که توجه به مدل، رنگ، احساس راحتی، داشتن حس اعتمادبه‌نفس، تمیزی و مرتب بودن آن بخشی از این توصیه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. برای خرید انواع کت و شلوار با بان الی در ارتباط باشید.

به مطالعه ادامه دهید: راهنمای کامل شست و شوی پیراهن مردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *