راهنمای انتخاب کت و شلوار برای افراد لاغر

راهنمای انتخاب کت و شلوار برای افراد لاغر

اگر به‌عنوان یک مرد لاغر گاهی در انتخاب لباس دچار چالش می‌شوید یا نمی‌دانید کت و شلوار برای افراد لاغر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، اصلا خودتان را ناراحت نکنید، افراد زیادی هستند که مانند شما با این موضوع درگیر شده‌اند و با این سوال دست‌وپنجه نرم می‌کنند. قبل از هرچیز باید به داشتن استایل خوب و سبک لباس پوشیدن مناسب اهمیت بدهید و بعد راهنمایی‌هایی را بخوانید که در این مطلب به دغدغه‌های شما جواب می‌دهد!

آیا کت و شلوار برای افراد لاغر مناسب است؟

چرا که نه؟! حتما مناسب است و در بسیاری از مواقع خیلی به آن‌ها می‌آید و ظاهری زیبا برایشان فراهم می‌سازد. حتما بارها مردان لاغری را دیده‌اید که با کت‌وشلوارهای مناسب، استایل بسیار جذابی داشته‌اند. نکته در همین جاست. اگر کت و شلوار برای افراد لاغر به‌صورت درست، اصولی و مناسب انتخاب و پوشیده شود، حتما برایشان خوب خواهد بود و از این سبک لباس پوشیدن بسیار احساس رضایت خواهند کرد.
پس پاسخ کلی به پرسش فوق این است که کت‌وشلوار حتما لباس و پوشش زیبایی برای مردان لاغر تلقی می‌شود به‌شرط آن‌که اصول انتخاب آن را رعایت کنند.

کت و شلوار برای افراد لاغر چطور باید باشد؟

حال که فهمیدید با وجود اندام لاغر خود می‌توانید سبک پوشش‌تان را با کت‌وشلوار همراه سازید، نوبت به مطرح کردن نکاتی می‌رسد که باید در انتخاب این لباس‌ خاص مد نظر قرار دهید. برای این موضوع رعایت توصیه‌های زیر را از یاد نبرید:

توجه به تیپ بدنی و نوع اندام فراموش نشود

پیش از رفتن به فروشگاه یا سفارش دوخت کت و شلوار برای افراد لاغر این افراد باید ویژگی‌های بدنی خود را بشناسند. این آگاهی و پذیرش شرایط جسمی کمک می‌کند تا فرد انتخابی معقول و دور از خطا انجام دهد و دچار هیجان نشود؛ همچنین تحت تاثیر فضای غالب مد روز از معیارهای لباس مناسب خود دوری نکند. به‌طور کلی چنین افرادی باید به پوشش‌هایی با برش‌های فیت روی بیاورند که تناسب بدنی آن‌ها را بسیار خوش‌تیپ نشان می‌دهد.

رنگ تیره برای شما مناسب‌تر است

شما نیاز دارید پوششی را برای خودتان انتخاب کنید که کمی شما را پُرتر نشان بدهد، اگر به سراغ رنگ‌های روشن‌تر بروید در نمایش لاغری اندام خودتان اغراق خواهید کرد و این موضوع را بیشتر به نمایش می‌گذارید و باعث می‌شوید که بیشتر به چشم بیاید، علاوه‌بر این اصلا زیبا هم نخواهد بود؛ پس به خاطر بسپارید که انتخاب کت و شلوار برای افراد لاغر از بین رنگ‌های تیره مناسب‌تر و جذاب‌تر است؛ البته این مطلب به‌معنای نفی تمام رنگ‌های روشن برای آن‌ها نیست.
با در نظر گرفتن این توصیه کلی نباید از خاطر برد که درصورت پوشیدن پیراهن تیره، کت‌وشلواری روشن‌تر یا رنگی خنثی مثل طیف خاکستری روشن می‌تواند ترکیب خوشایندی را برای فرد به وجود بیاورد.

بخوانید درباره:10 نکته طلایی برای عکاسی با کت و شلوار

کت و شلوار برای افراد لاغر چطور باید باشد؟

پارچه‌های ضخیم را فراموش کنید

در کنار رنگ مناسب نباید از جنس لباس غافل شد. در واقع نوع پارچه‌ای که برای دوخت پوشاک به‌ کار می‌رود و لطافت یا ضخامت آن در ایجاد نمایی متناسب با اندام فرد نقش زیادی دارد. مردانی با ظاهر لاغر نباید کت‌و‌شلوار خود را از بین لباس‌هایی با پارچه‌های ضخیم یا دارای بافت درشت انتخاب کنند، چنین لباسی ظاهری بدشکل و بدون تناسب را به نمایش می‌گذارد و به‌معنای بدسلیقگی فرد هم خواهد بود؛ البته به‌طور کلی پارچه‌ای که بدن چنین شخصی را درشت‌تر و پُرتر نشان بدهد، حتما توصیه می‌شود؛ ولی این لباس نباید تناسب اندام را به هم بزند.
به این منظور پارچه‌های تویید یا پشمی از مواردی است که می‌توان آن‌ها را به مردان لاغر علاقه‌مند به کت‌وشلوار پیشنهاد داد. در فصل تابستان هم پارچه‌های کتان یا پنبه‌ای باکیفیت و طرحی شیک همراه با رنگی زیبا و همنشین می‌تواند استایل جذابی ایجاد کند.

کدام را انتخاب کنیم: طرح‌دار یا ساده؟

گزینه‌های ساده همیشه جزو بهترین انتخاب‌ها به‌شمار می‌روند و جای تردید و نگرانی را برای کسی باقی نمی‌گذارند. بااین‌حال توصیه می‌شود اگر قصد تهیه یا پوشیدن کت و شلوار برای افراد لاغر از بین لباس‌هایی هستید که چندان ساده هم نیستند، به سراغ طرح‌هایی بروید که از الگوهای عمودی بهره برده‌اند و با برش‌های زیبا و تنگ به‌خوبی روی تن می‌نشینند.

نقش پیراهن را جدی بگیرید

هر کت‌وشلواری که انتخاب می‌کنید، هرچقدر از طرح و رنگ زیبایی برخوردار باشد، اگر با پیراهن مناسبی همراه نشود، تاثیر بدی بر ظاهر شما می‌گذارد. پیراهن خود را با هدف ایجاد کنتراست و تضادی جذاب با رنگ کت‌شلوارتان در نظر بگیرید تا تناسب لازم را به وجود بیاورید.

از نقش اکسسوری‌ها در زیبایی لباس‌تان غافل نشوید

وقتی قصد دارید یک‌دست کت و شلوار برای افراد لاغر تهیه کنید یا بدوزید، حتما به اکسسوری‌های مناسب و موثر هم در کنار آن توجه داشته باشید:
کراوات: استفاده از یک کراوات با طرح و رنگی که هارمونی لازم را با لباس حفظ کند از ضروریات یک استایل جذاب برای مردان لاغراندام به‌حساب می‌آید. نکته مهم در بستن کراوات آن است که از نمونه‌ها و مدل‌هایی که باریک هستند، کلا صرف‌نظر کنید زیرا آن‌ها شما را لاغرتر نشان می‌دهند.
کمربند، کفش، جوراب، دستمال جیب و ساعت: در به کار بردن این گروه از اکسسوری‌ها واقعا لاغر بودن فرد به آن اندازه مهم نیست که سلیقه و حفظ هارمونی با دیگر اجزای پوشش اهمیت دارند. پس اگر احیانا خودتان از تناسب رنگ‌ها، مدل‌ها یا جنس پوشاک آگاهی ندارید، حتما از یک فرد مطلع در این زمینه درباره چگونگی ست کردن واستفاده هم‌زمان آن‌ها سوال کنید.

لبا‌س‌های لایه‌لایه بپوشید!

یکی از بهترین راهکارهایی که افراد لاغراندام می‌توانند برای پوشاک مناسب و انتخاب جامه زیبای خود به کار ببندند، پوشش چندلایه‌ای است. منظور از این شیوه یا سبک استفاده از چند لباس است؛ برای مثال کمک گرفتن از یک جلیقه شیک و خوش‌پوش از گزینه‌هایی است که به این گروه بسیار پیشنهاد می‌شود تا از نتیجه رضایت‌بخش آن بهره‌مند شوند. راه دیگر برای این کار متناسب با فصل استفاده از بلوزهای کش‌باف یا موارد مشابه آن است.
در زمینه پوشیدن لباس چندلایه به‌خصوص به‌منظور استایل کردن کت و شلوار برای افراد لاغر اصلی مهم وجود دارد که باید حتما رعایت شود. برای چندلایه کردن لباس‌ها باید مواردی را بپوشید که پس از پوشیده شدن قابل دیدن باشند؛ برای مثال با پوشیدن جلیقه و کت‌شلوار، هم می‌توان پیراهن زیر جلیقه را دید، هم بخشی از کراوات قابل مشاهده است، جلیقه و لباس رویی که از کت و شلوار تشکیل شده‌اند، به‌وضوح مشاهده می‌شوند، اگر به این موارد بارانی یا پالتو را هم اضافه کنید، باز هم این اصل حفظ خواهد شد.

دچار افراط و تفریط نشوید

به‌عنوان یک توصیه کلی که باید درباره موضوع بحث خود به آن اشاره کنیم، بیان این نکته مهم است که در انتخاب، تهیه یا دوختن لباس به‌ویژه کت و شلوار برای افراد لاغر باید از هرگونه زیاده‌روی در برجسته‌ کردن یا نمایش زیادی اندام یا بیش از اندازه تنگ کردن پوشاک به‌طور جدی پرهیز کرد.

نکات اصولی برای افراد لاغر

جمع‌بندی

بسیاری از افرادی که بدنی لاغر و کشیده دارند، گمان می‌کنند که لباس‌ها به آن‌ها نمی‌آیند یا نمی‌توانند استایل جذابی برای خود فراهم سازند، درحالی‌ که باید گفت به‌راحتی می‌توان از پوشش رسمی برای آن‌ها استفاده کرد و با انتخاب درست و مناسب کت و شلوار برای افراد لاغر به سبکی فوق‌العاده در پوشش آن‌ها دست یافت. برای رسیدن به این هدف باید در انتخاب نوع پارچه، رنگ لباس، تناسب آن‌ها در برش‌ها و هماهنگی با ویژگی‌های بدنی فرد، استفاده از اکسسوری‌های متناسب و دیگر موارد، نهایت دقت و سلیقه را به کار برد.

همچنین بخوانید درباره:مراحل پشت پرده تولید یک کت و شلوار مردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *